Šių metų apdovanojimų laureatai įrodo bendrą įsipareigojimą užtikrinti saugesnius kelius visiems – nuo pėsčiųjų ir dviratininkų saugumo iki pažangių eismo valdymo sistemų bei modernių vaikų švietimo metodų.
2024 m. „Excellence in Road Safety“ apdovanojimai pripažįsta išskirtinį mūsų narių indėlį į kelių saugumą siekiant „Vision Zero“ tikslų visoje Europoje. Šiemet apdovanojimai buvo įteikti penkiose kategorijose, akcentuojant novatoriškus sprendimus ir dedikuotas iniciatyvas:
- Švietimas
- Motociklininkų saugumas
- Pėstieji ir dviratininkai
- Technologijos ir inovacijos
- Miestų infrastruktūra
Šių metų laimėtojai:
- LEARN! (Europa) – už pastangas gerinti eismo saugos ir mobilumo švietimą visoje Europoje.
- KFV (Austrija) – už specialius kelio ženklus vingiuotose kelio atkarpose, mažinančius pavojingus manevrus ir motociklų kontrolės praradimo riziką.
- Axencia Galega de Infraestruturas (Ispanija) – už alternatyvios mobilumo strategijos įgyvendinimą Galisijoje, kuriant pėsčiųjų ir dviračių takus tarpmiestiniuose maršrutuose.
- Bavarijos eismo valdymo centras (Vokietija) – už „ateities šviesoforus“, kurie testuoja įvairias išmaniąsias sistemas, optimizuojančias eismo valdymą ir užtikrinančias skirtingų eismo dalyvių saugumą.
- Bolonijos savivaldybė (Italija) – už „City 30“ iniciatyvą, skirtą mažo greičio zonų kūrimui, investicijoms į naujas pėsčiųjų zonas ir dviračių takus, viešųjų kampanijų vykdymą bei policijos patrulių stiprinimą.
Publikos apdovanojimas: „VIZE 0“ platforma
Apdovanojimų ceremonijoje, vykusioje 2024 m. lapkričio 14 d., publika pasirinko „VIZE 0“ platformą, kuri buvo įvertinta už jų inovatyvią kampaniją apie agresyvių vairuotojų elgesį. Kampanija sulaukė didelio dėmesio ir ženkliai prisidėjo prie saugesnių kelių kūrimo.
Švietimas: LEARN! – Švietimas kelių saugumui skatinti
Europos Transporto Saugos Taryba (ETSC) nustatė, kad vaikų kelių saugumo švietimas Europoje labai skiriasi ir trūksta vieningos metodologijos bei platformos geriausioms praktikoms dalintis. LEARN! projektas siekia standartizuoti ir gerinti eismo saugos švietimą visoje Europoje.
Projekte rengiamos ir dalijamos ataskaitos, kuriose pateikiamos rekomendacijos, gairės, ištekliai bei įkvėpimas kelių saugumo švietimo profesionalams. Taip pat kuriamos politikos rekomendacijos sprendimų priėmėjams. Projekto metu sukurti pagrindiniai leidiniai – „LEARN! Key Principles“ ir „LEARN! Manual, kurie buvo parengti su ekspertų pagalba. Trumpesni leidiniai, „LEARN! Flash“, nagrinėja konkrečias eismo saugos temas. Nuo 2019 m. projektas kasmet rengia Europos eismo švietimo seminarą.
LEARN! medžiaga palaiko nacionalinius mokymosi tikslus ir skatina vieningą požiūrį į kelių saugumo švietimą visoje Europoje.
Norėdami sužinoti daugiau apie šį projektą, žiūrėkite žemiau esantį vaizdo įrašą arba spustelėkite ČIA
Motociklininkų saugumas
Specialūs kelio ženklai vingiuotose atkarpose
KFV (Kuratorium für Verkehrssicherheit, Austrijos Kelių Saugumo Taryba) atkreipė dėmesį į tyrimus, kurie parodė, jog motociklininkai dažnai važiuoja per arti vidurinės linijos kairiuose posūkiuose su ribotu matomumu. Tai padidina staigių manevrų ir motociklo kontrolės praradimo riziką.
Šio projekto tikslas – sumažinti tokias rizikas įrengiant W formos kelio ženklus šalia centrinės linijos. Šie ženklai skatina motociklininkus laikytis galvos pozicijos saugumo ribose savo juostoje. Ši aiški ir naudotojams draugiška priemonė pasirodė esanti itin efektyvi, sumažindama sužeidimų skaičių susidūrimuose net 80 %. Be to, šis sprendimas yra pritaikomas įvairioms kelių sąlygoms.
Norėdami sužinoti daugiau apie šį projektą, žiūrėkite žemiau esantį vaizdo įrašą arba spustelėkite ČIA
Pėstieji ir dviratininkai
Alternatyvios mobilumo strategijos įgyvendinimas Galisijoje
Suprasdama saugių maršrutų poreikį, Axencia Galega de Infraestruturas pastebėjo, kad daugelis tarpmiestinių kelių, vedančių į mokyklas, sveikatos priežiūros įstaigas ir viešąsias erdves, buvo pritaikyti tik motoriniam transportui. Tai sukeldavo iššūkių pažeidžiamiems eismo dalyviams – pėstiesiems ir dviratininkams.
Atsakydama į šią problemą, agentūra sukūrė pėsčiųjų ir dviračių takus palei šiuos maršrutus, suteikdama galimybę saugiai ir savarankiškai keliauti be motorinio transporto. Nuo 2014 m. jau nutiesta daugiau nei 280 km šių takų, tam skyrus 143,4 mln. eurų investicijų. Rezultatai kalba patys už save: nulis eismo įvykių su pažeidžiamais eismo dalyviais ir padidėjęs pėsčiųjų bei dviratininkų aktyvumas.
Norėdami sužinoti daugiau apie šį projektą, žiūrėkite žemiau esantį vaizdo įrašą arba spustelėkite ČIA
Technologijos ir inovacijos
Ateities šviesoforai
Bavarijos eismo valdymo centras pastebėjo, kad pažeidžiami eismo dalyviai, tokie kaip pėstieji ir dviratininkai, susiduria su dideliais saugumo iššūkiais sankryžose ir perėjose. Šios problemos kyla dėl nepakankamo ženklinimo, šviesoforų techninių trūkumų ir pėsčiųjų prioritetų stokos.
Norėdami pagerinti situaciją, Bavarijoje buvo įdiegta išmaniųjų sistemų šviesoforuose. Šios sistemos apima:
- Avarinių transporto priemonių prioritetą;
- Susidūrimų įspėjimus;
- Galimybę pėstiesiems prašyti žalios šviesos;
- Dviratininkų prioritetą, naudojant išmanųjį dviračių totemą.
Šios inovacijos yra naudingos ne tik pėstiesiems ir dviratininkams, bet ir platesnėms grupėms, tokioms kaip mokiniai, neįgalieji, senjorai ir asmenys su judėjimo apribojimais.
Norėdami sužinoti daugiau apie šį projektą, žiūrėkite žemiau esantį vaizdo įrašą arba spustelėkite ČIA
Miestų infrastruktūra
Bolonijos „City 30“: daugiau saugumo ir daugiau erdvės žmonėms
Bolonijos savivaldybė pastebėjo, kad Italijoje 73 % eismo įvykių įvyksta miesto keliuose, o Bolonija buvo trečioje vietoje pagal aukščiausią eismo įvykių mirtingumo rodiklį tarp didžiųjų miestų. Siekdama spręsti šią problemą, Bolonija įgyvendino „City 30“ iniciatyvą.
Pagrindiniai šios iniciatyvos veiksmai:
- 30 km/h greičio apribojimas 70 % miesto teritorijos;
- 24 mln. eurų investicijos į pėsčiųjų ir dviračių infrastruktūrą;
- Viešosios informavimo kampanijos ir ambasadorių programa;
- Sustiprintas policijos patruliavimas siekiant užtikrinti įstatymų laikymąsi.
Į šią iniciatyvą aktyviai įsitraukė gyventojai – beveik 20 000 žmonių pateikė savo atsiliepimus, o dalyvavimas internete buvo itin didelis. Ankstyvi 2024 m. duomenys rodo teigiamus rezultatus: eismo įvykių sumažėjo 14,5 %, o sužeidimų – 12,6 %.
Norėdami sužinoti daugiau apie šį projektą, žiūrėkite žemiau esantį vaizdo įrašą arba spustelėkite ČIA
Įkvėpė šios iniciatyvos ir norite prisidėti prie saugesnių Europos kelių kūrimo?
Prisijunkite prie mūsų įvairialypės bendruomenės šiandien – spauskite ČIA
Praleidote apdovanojimų ceremoniją?
Žiūrėkite ją žemiau esančiame vaizdo įraše!